Beste norske fotballklubber

Elsker du lyden av dommerfløyten når en god kamp begynner? Føler du spenningen da? Mange elsker det, og mange, bortsett fra å bare se kamper, liker faktisk å ha det gøy med ComeOn bonuskode. Mange satser bare på fotballklubben sin, faktisk.

I hvert fall har du kommet til riktig sted, fylt av fotballtilhengere. Vi skal snakke om noen klubber som kan defineres som Norges beste fotballklubber av forskjellige grunner.

Rosenborg BK

Man behøver ikke mange ord å beskrive denne klubben. Det trengs kun litt statistikk. Rosenborg BK har hersket over eliteserien i omkring 50 år og har vunnet 24 ganger siden 1967. Det er et imponerende tall og faktumet at nest beste klubb på den evige listen er Vikinger, som har vunnet “bare” 8 ganger, gjør Rosenborgs suksess enda mer imponerende. Ved siden av det, har de vunnet Cupmesterskapet ikke mindre enn 11 ganger.

Vi nevnte Vikinger som har en stor merittliste, men de dominerte på 1970-tallet, og har til den dagen i dag ikke kunnet klare å oppnå samme resultat. Men, de er fortsatt i toppen og de fortjener å bli her på denne lista.

Vålerenga og Brann

Disse to klubber har holdt seg i toppen veldig lenge og har klart begge to å vinne Eliteserien flere ganger. De har også gjort det fra og med 2005, og har siden vært flere ganger nummer to eller tre. Det som er viktig, er at de har alltid vært i stand å vinne når det teller og derfor har deres oppgjør alltid vært morsomme å se på. Deres tallrike lojale faner er klare over det faktumet.

Molde

Molde er en annen interessant klubb vi vil nevne her, spesielt fordi den ser ut til å være på vei opp. De har vunnet Eliteserien 3 ganger fram til nå. Det ser ikke som et spesielt stort tall, siden alle klubber som vi nevnte tidligere har vunnet flere ganger.

Forskjellen er at Molde vant første gang i 2011. De har altså vunnet 3 ganger i de siste 6 år. Det er et imponerende faktumet og noe å være stolt over.

Noen klubber kunne vi dessverre ikke nevne, men det er bare på grunn av plass, ikke kvalitet, siden vi vil avslutte denne lista med vår egen klubb. Selv om Mosjøen i dag ikke kan sammenlignes med klubbene oppe i listen, har vi likevel entusiasme og vilje til å bli bedre og bedre.

I det siste har vi fått godkjennelse av Norges fotballforbundet, og kan kalle oss nå for en kvalitetsklubb. Vi er ikke noen idealister, men vi jobber full fart, går steg for steg, og vi tror vi har rett til å ha forhåpninger om at vår liten klubb vil bli på denne lista rett og slett på grunn av kvalitet.